Cum procedez dacă mi se naşte un copil | Servicii Publice Caraş-Severin

Cum procedez dacă mi se naşte un copil

ÎNREGISTRAREA NOU-NĂSCUTULUI

Întocmirea actului de naştere se face la autoritatea administraţiei publice locale în a cărei rază administrativ-teritorială s-a produs evenimentul, pe baza declaraţiei verbale a părinţilor/declarantului.

 

ACTE NECESARE:

Pentru persoanele căsătorite:

1. certificatul medical constatator al nou-născutului;

2. actele de identitate (B.I.,C.I., C.I.P.) valabile ale părinţilor;

3. certificatul de căsătorie în original;

 

Observaţie! În cazul în care naşterea nu este declarată de unul dintre părinţi, este necesar actul de identitate al declarantului! În cazul în care părinţii au nume de familie diferite, prezenţa lor este obligatorie.

 

Pentru persoanele necăsătorite:

1. certificatul medical constatator al nasterii copilului cu numar de inregistrare, data certa, sigiliul unitatii sanitare, semnatura si parafa medicului;

2. actele de identitate (B.I.,C.I., C.I.P.) valabile ale părinţilor, plus certificatul de naştere al mamei şi actul de identitate al declarantului, daca nasterea nu este declarata de mamă;

3. certificatele de naştere şi certificatul de căsătorie – dacă sunt căsătoriţi -, originale, ale părinţilor;

4. sentinţa de divorţ legalizată, timbrată, semnată cu menţiunea definitivă şi irevocabilă, pentru mamele care au mai fost căsătorite.

 

Cetăţenii străini vor prezenta paşaportul valabil!

 

Termenul pentru declararea şi înregistrarea naşterii copilului este de:

a) 15 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;

b) 3 zile de la data naşterii, pentru copilul născut mort;

c) 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înlăuntrul termenuluide 15 zile.

În cazul nerespectării acestor termene, părinţii sunt sancţionaţi cu avertisment până la împlinirea termenului de un an, după care naşterea nu mai poate fi înregistrată decât prin sentinţă judecătorească şi se sancţionează cu amenzi de 50 lei, în conformitate cu art. 62, alin.(b) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă.

 

Legea nr. 119/2006

 

Vremea

Spune-ţi părerea

Cum vi se pare portalul nostru?:

Cine e online

În acest moment sunt 0 utilizatori şi 0 vizitatori online.

Proiect cofinanţat din Fondul Social European. Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013. Axa prioritară: 2. Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare, DMI: 2.2, Operaţiunea „Sprijinirea iniţiativelor de reducere a duratei de livrare a serviciilor publice”. Titlu proiect: Reţeaua de funcţionari cărăşeni - eficienţă şi calitate. Număr de referinţă: PO DCA/Cod SMIS 11132.